3

هیچ فردی به تنهایی نمی تواند کشور را اداره کند

  • کد خبر : 18829
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲

آقای محسن رضایی گفت:به نظر من در سازوکارهای جدید باید به این بیندیشیم که چگونه توانایی های بیشتری را در مدیریت کشور وارد کنیم و از همه ظرفیت های کارشناسی برای اداره کشور بهره‌مند شویم.آقای رضایی در حاشیه همایش ملی “آموزش در ایران ۱۴۰۴” در سالن همایش‌های رازی، در جمع خبرنگاران درباره سخنان مقام معظم […]

آقای محسن رضایی گفت:به نظر من در سازوکارهای جدید باید به این بیندیشیم که چگونه توانایی های بیشتری را در مدیریت کشور وارد کنیم و از همه ظرفیت های کارشناسی برای اداره کشور بهره‌مند شویم.آقای رضایی در حاشیه همایش ملی “آموزش در ایران ۱۴۰۴” در سالن همایش‌های رازی، در جمع خبرنگاران درباره سخنان مقام معظم رهبری در کرمانشاه گفت: صحبتی که مقام معظم رهبری در کرمانشاه کردند در حقیقت سرآغاز مجموعه مباحثی برای تغییر و تحول در سازوکارهای اداره کشور است.
وی با بیان اینکه کارهایی در کشور داریم که بیش از ۳۰ سال از عمر آنها می گذرد افزود: از آنجا که نظام ما نظامی است که به خاطر وجود ولایت فقیه در رأس آن و ثبات و پایداری که به طور ذاتی در درونش هست، می تواند دائم در حال تحول باشد؛ بنابراین تحولات درونی نظام می تواند موجب نشاط و پویایی شود و به افزایش کارآمدی اداره کشور بینجامد.

رضایی تصریح کرد: من این بحث را بسیار سازنده می‌دانم البته هیچ عجله‌ای نباید کرد که چه سازوکار جدیدی جایگزین سازوکار کنونی شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نظام پارلمانی می‌تواند یکی از این نظام‌ها باشد گفت: خود اینکه آیا باید کشور را به صورت فردی اداره کنیم، یعنی دولت را در اختیار یک فرد قرار دهیم، یا یک تیم باید دولت را اداره کند؛ نکته بسیار مهمی است.
رضایی افزود: وقتی کشوری دارای رئیس است و رهبر دارد، بنابراین مسئله دوم دیگر تعیین فرد نیست، بلکه تعیین یک تیم است که بتواند کشور و بخش‌های مختلف آن از جمله اقتصاد، امنیت، سیاست خارجی و سیاست داخلی را به خوبی اداره کند؛ بنابراین هیچ فردی به تنهایی نمی تواند کشور را اداره کند.

وی گفت: به نظر من در سازوکارهای جدید باید به این بیندیشیم که چگونه توانایی های بیشتری را در مدیریت کشور وارد کنیم و از همه ظرفیت های کارشناسی برای اداره کشور بهره‌مند شویم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر