1

ماجرای دختران اجاره ای در بوشهر از زبان استاندار

  • کد خبر : 18859
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۹

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه پنج شنبه گذشته در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت ا… میرزا احمد دشتی نجفی در بهشت صادق بوشهر حضور یافت، گفت: متاسفانه در این روز صحنه هایی دیدم که در شان نظام و استان نیست.  محمدحسین جهان بخش در جلسه شورای اداری استان بوشهر در بخشی از سخنانش از […]

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه پنج شنبه گذشته در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت ا… میرزا احمد دشتی نجفی در بهشت صادق بوشهر حضور یافت، گفت: متاسفانه در این روز صحنه هایی دیدم که در شان نظام و استان نیست.

 محمدحسین جهان بخش در جلسه شورای اداری استان بوشهر در بخشی از سخنانش از مهدی رییس بنیاد شهید استان خواست تا از ورود زنان بدحجاب به گلزار شهدا جلوگیری کند؛ حتی اگر نیاز باشد درب نصب شود.

وی به مدیران استان نیز دستور داد تا از ورود زنان بدحجاب به ادارات جلوگیری کنند و مسئولیت های احتمالی این اقدام نیز برعهده وی خواهد بود.

جهان بخش گفت: نمی گویم ادارات فقط زن های چادری را راه دهند، هرچند بنده اعلام کرده ام زنان باید با چادر وارد استانداری شوند، اما باید ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر از ادارات سرکشی و مدیران نیز اجازه ورود بدحجاب را به سیستم خود ندهند.

خلیج فارس نوشت: انگیزه استاندار بوشهر از طرح این سخنان به گفته خودش زن بی حجاب و دختری بدون روسری بود که پنج شنبه گذشته در گلزار شهدای گمنام بوشهر حضور داشته اند و جهان بخش در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت ا… میرزااحمد دشتی آنها را دیده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دیدن دختر بدون روسی و زن بی حجاب در گلزار شهدای بوشهر برای فاتحه خوانی آمده بی حیایی محض است، گفت: نمی دانم آیا کسی جرات نداشت یا انگیزه ای نبود که به آنها تذکر داده شود.

وی افزود: از طرفی آنها با یک روحانی در حال گفتگو و احتمالا طرح سوال شرعی بودند که نمی دانم چرا تذکر داده نشد؛ در حالی که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است نه فقط استاندار.

وی با طرح این پرسش که آیا این اندازه بی غیرت شده ایم که از حضور چنین زنانی در مزار شهدا کک کسی نمی گزد، گفت: ستاد احیای امر به معروف کجاست؟ مگر مرده؟

وی سپس خطاب به مهدی مدیرکل بنیاد شهید استان گفت: نباید اجازه داد بی حجاب ها وارد گلزار شهدا شوند؛ حتی اگر نیاز به ایجاد درب جداگانه برای آنجا باشد.


شاید بخواهند پدیده دختران اجاره ای را در بوشهر رواج دهند

همزمان با این سخنان استاندار، مدیرکل بنیاد شهید استان خطاب به وی گفت: بعد از جلسه اقدامات انجام شده و نتایج آن را خدمت شما اعلام می کنم.

استاندار نیز پاسخ داد: شاید برخی ماموریت دارند ماجرای دختران اجاره ای را در بوشهر نیز رواج دهند و با ورود به مکان های مقدس، عفاف و حجاب را به سخره بگیرند.

وی ادامه داد: مگر یادتان نیست دختران اجاره ای در تهران و قم روزانه با دریافت ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان در شهر تردد کرده و حتی خود را به در حرم حضرت معصومه (س) رساندند، از این رو باید از ورود بدحجاب ها به گلزار شهدا و ادارات جلوگیری کرد.


برخی می گویند همه مشکلات مملکت حل شده و “دو لاخ” موی ما مانده؟

استاندار بوشهر در ادامه این بخش از سخنانش گفت: البته برخی با طرح مسایلی نظیر اینکه مگر همه مشکلات مملکت حل شده که فقط به “دو لاخ” موی ما گیر می دهد، گفت: اینها می خواهند پدیده بی عفتی را در جامعه عادی جلوه کنند.

وی ادامه داد: دنده مان نرم باید مشکلات دیگر در این کشور از جمله اشتغال را رفع کنیم، اما نباید مشکلات اجرایی ما را از برخورد و مقابله با پدیده بی حجابی باز دارد.

جهان بخش افزود: ایران ام القرای اسلامی است، اما گاهی از ترکیه وارد کشور می شوند و از وضعیت کنونی تعجب می کنند.

وی با بیان اینکه نمی دانم آیا طرح این مسایل زیاده روی است یا خیر، گفت: باید پذیرفت جسارت زیاد شده و ستاد احیای امر به معروف باید ماموریت داشته باشد از ادارات و نهادهای متبرکه درباره وضعیت حجاب سرکشی کند.

وی با بیان اینکه چرا باید در دانشگاه، هواپیما، بیمارستان پدیده بی حجابی را شاهد باشیم، گفت: در حالی که دانشگاه آزاد را آزاد می دانند ، اما در استان خراسان دو دانشگاه آزاد تربیت حیدریه و شیروان شرط ورود دانشجوی دختر را داشتن چادر اعلام کرده اند و کسی هم اعتراضی نکرده است.


واکنش استاندار نسبت به زن بی حجاب مدیرکل 

استاندار بوشهر در ادامه به طرح خاطره ای از زمان حضورش در استانداری خراسان شمالی گفت: آن موقع مطالبی به گوش مان رسید که زن یک مدیرکل مظهر بی حجابی است؛ اما وقتی به صورت اتفاقی همدیگر را در فرودگاه دیدیم، عرق شرم بر هر دوی ما نشست؛ او از شرم و من از تعجب.جنوب نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18859

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر