2

آیا اقتصاد اسلامی راه‌حلی برای جنبش وال استریت است؟ + عکس

  • کد خبر : 18878
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰

آیا اقتصاد اسلامی راه‌حل جنبش وال استریت است؟ + عکس یکی از بحث‌های مطرح در شبکه‌های اجتماعی، پاسخ به این سوال است که در صورتی که بپذیریم نظام سرمایه‌داری باعث بروز بحران شدید اقتصادی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان شده است، جایگزین مناسب برای نظام سرمایه‌داری چیست؟ به گزارش سایت اوباما (سایت ایرانی نقد […]

آیا اقتصاد اسلامی راه‌حل جنبش وال استریت است؟ + عکس
یکی از بحث‌های مطرح در شبکه‌های اجتماعی، پاسخ به این سوال است که در صورتی که بپذیریم نظام سرمایه‌داری باعث بروز بحران شدید اقتصادی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان شده است، جایگزین مناسب برای نظام سرمایه‌داری چیست؟

به گزارش سایت اوباما (سایت ایرانی نقد سیاستهای اوباما)، در حالی که بحث‌های گسترده‌ای درخصوص جنبش تسخیر وال استریت در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته و همچنان درخصوص اهداف اصلی و آینده این جنبش، ابهامات جدی وجود دارد، اندیشمندان منتقد نظام سرمایه‌داری در غرب می‌کوشند با به تحریر درآوردن مطالبی در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، به اعتراضات مردمی در کشور آمریکا خط‌دهی کنند.

یکی از بحث‌های مطرح در شبکه‌های اجتماعی، پاسخ به این سوال است که در صورتی که بپذیریم نظام سرمایه‌داری باعث بروز بحران شدید اقتصادی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان شده است، جایگزین مناسب برای نظام سرمایه‌داری چیست؟

براساس این گزارش، جواب‌های زیادی از سوی نخبگان منتقد نظام سرمایه‌داری به این سوال داده شده است اما در میان سکوت نخبگان ایرانی، جواب یک پژوهشگر مسلمان به این سوال قابل توجه است.

این پژوهشگر مسلمان در مقاله‌ای در وبلاگ خود با عنوان «تنها نظام اقتصادی کامل»، با برشماری نقایص و نقاط ضعف نظام سرمایه‌داری که مبتنی بر بهره بیشتر است، به تبلیغ نظام اقتصادی اسلامی که مخالف ربا و بهره است، پرداخته است.

وی با بیان این‌که نوع تکامل‌یافته نظام اقتصادی اسلام در حال حاضر در مالزی اجرا شده است، معترضان آمریکایی را دعوت کرده که با بررسی وضعیت فعلی کشور مالزی، خواهان استقرار نظام اقتصادی اسلام به جای نظام سرمایه‌داری در آمریکا شوند.

در بخشی از این مقاله که حاوی ارجاعات نویسنده به آیات قرآن است، وی با اشاره به آیاتی از دومین سوره قرآن، به دشمنی شدید اسلام با ربا اشاره کرده و آن را باعث وقوع بحران جهانی دانسته است.

نویسنده در ادامه با ارجاع به آیات دیگر قرآن، به بیان دلایل استحکام و پایداری نظام اقتصادی اسلام و سستی نظام اقصادی سرمایه‌داری پرداخته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18878

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر