3

آقای هاشمی متأسفانه بعد از انتخابات مواضع صریحی اتخاذ نکرد

  • کد خبر : 18938
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۴

مرتضی نبوی مدیرمسئول روزنامه رسالت و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تلاش برخی گروه‌ها برای تبدیل انتخابات به چالشی امنیتی برای نظام، اظهار داشت: تجربه انقلاب‌های رنگی مربوط به دوره انتخابات است و در کشورهایی که دشمن درصدد برپایی فتنه بوده در نتایج انتخابات آن تردید ایجاد می‌کنند و انتخابات ۸۸ نیز […]

مرتضی نبوی مدیرمسئول روزنامه رسالت و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تلاش برخی گروه‌ها برای تبدیل انتخابات به چالشی امنیتی برای نظام، اظهار داشت: تجربه انقلاب‌های رنگی مربوط به دوره انتخابات است و در کشورهایی که دشمن درصدد برپایی فتنه بوده در نتایج انتخابات آن تردید ایجاد می‌کنند و انتخابات ۸۸ نیز اینگونه بود.

وی ادامه داد: سال ۸۸ فتنه بسیار سنگینی بود که از این طریق تجربه بزرگی اندوختیم از این رو دیگر برای بیگانگان و ایادی آنها ساده نیست که بخواهند برای انتخابات آینده با آن حجم دست به سوءاستفاده بزنند اما در عین حال ما باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

نبوی با بیان اینکه اگر در سال ۸۸ آمادگی لازم را در زمینه فضاهای مجازی نداشتیم، امروز نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به این مسئله بصیرت بیشتری پیدا کرده‌اند تصریح کرد: آمریکا از اینکه از انتخابات ایران سوءاستفاده کند استقبال می‌کند و ممکن است به سراغ پروژه بی‌ثبات‌سازی در کشور برود.

وی در ادامه به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات اشاره کرد و افزود: نظام از ورود اصلاح‌طلبان که درون ساختار و چارچوب قانون اساسی حضور دارند، استقبال می‌کند اما کسانی که سابقه ساختارشکنی داشته و ثابت کرده‌اند به قانون پایبند نیستند، تکلیفشان مشخص است.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین بیان داشت: برخی افراد در خارج و داخل کشور از تحریم انتخابات و شرط‌گذاری برای نظام صحبت می‌کنند حتی برخی از آنها به لایحه هدفمندی یارانه‌ها و نارضایتی احتمالی پس از آن دلخوش کرده بودند تا از این طریق دست به شورش و ناامنی بزنند.

وی با تأکید بر اینکه شرایط برای فتنه‌انگیزی هیچ گروهی در جامعه مهیا نیست خاطرنشان کرد: با توجه به تجربیات متعدد مردم و نداشتن پایگاه اجتماعی ساختارشکنان در بین آنان، نداهای آشوب‌آفرینی و اقدامات ضدامنیتی با پاسخ‌های مردم همراه نخواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: جریان اصلاحات آنقدر چهره شناخته‌شده و افراد فعال در چارچوب نظام دارد که بخواهد در تهران و شهرستان‌های دیگر لیست بدهد و مشکلی دیگر نداشته باشد.

وی در خصوص تردیدافکنی‌های هاشمی مبنی بر اینکه رأی مردم نباید تزئینی باشد خاطرنشان کرد: مردم ایران بیش از ۳۰ بار تجربه کرده‌اند که رأیشان در انتخابات تأثیرگذار است اما برخی افراد هر سال شایعاتی ساخته‌اند؛ مثلاً در سال ۷۶ گفتند: “می‌نویسم خاتمی، می‌خوانند ناطق” اما دیدند نتیجه انتخابات با خواست مردم پیش رفت، لذا دخل و تصرف در رأی مردم امکان‌پذیر نیست.

نبوی تأکید کرد: سیستم رأی‌گیری و نحوه اجرای انتخابات که مردم در آن نقش مستقیم دارند، امکان تغییر در نتیجه انتخابات را نمی‌دهد لذا آنها در سال ۸۸ حربه تقلب را مطرح کرده و دیدند با راه‌اندازی فتنه به جایی نمی‌رسند بنابراین شبهات اینچنینی جایی در جامعه ندارند.

وی در خاتمه یادآور شد: آقای هاشمی متأسفانه بعد از انتخابات مواضع صریحی اتخاذ نکرد و مورد سوءاستفاده ساختارشکنان قرار گرفت اما به هرحال آنچه نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند رأی مردم است و نمی‌توان در آن شبهه ایجاد کرد چرا که مردم این شبهات را بسیار شنیده‌اند/فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=18938

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر