4

سیدحسین دهدشتی کنار زدن افراد ماهر را آفت سیاست می‌دانست

  • کد خبر : 19017
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳

نماینده آبادان با اشاره به سخنانی از ائمه(ع) عزل و نصب‌های بی‌مورد وزیر اقتصاد را یکی از نقاط ضعف او دانست و گفت: علی (ع) دو عامل نصب بی‌مایگان و کنار زدن افراد ماهر را آفت سیاست می‌دانست. سیدحسین دهدشتی افزود: در اسلام باید سمت‌های اداری با استناد به دانش و تبحر فرد به وی […]

نماینده آبادان با اشاره به سخنانی از ائمه(ع) عزل و نصب‌های بی‌مورد وزیر اقتصاد را یکی از نقاط ضعف او دانست و گفت: علی (ع) دو عامل نصب بی‌مایگان و کنار زدن افراد ماهر را آفت سیاست می‌دانست.

سیدحسین دهدشتی افزود: در اسلام باید سمت‌های اداری با استناد به دانش و تبحر فرد به وی اعطا شود، و توزیع پست‌ها باید تضمین‌کننده‌ی شایسته‌سالاری باشد؛ زیرا شایسته‌سالاری نظامی است که در آن مزایا تنها بر اساس شایستگی به فرد تنفیذ شده و او بر اساس همین صفت منصوب می‌شود.

دهدشتی در ادامه با بیان این‌که علی(ع) نیز درخصوص شایسته‌سالاری هشدار داده بودند، عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند تنها کسی می‌تواند امور را به درستی اجرا کند که اهل زد و بند نباشد. البته نقض شایسته‌سالاری منجر به رفیق‌بازی و واگذاری امتیازات می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه به ماجرای نصب آقای جهرمی اشاره کرد و گفت: طبق مستندات، ایشان تخصص و سابقه‌ی لازم را برای اداره‌ی امور نداشتند و این در حالی است که مدیرعامل باید حداقل پنج سال سابقه داشته باشد. آقای جهرمی ۱۰ مدیر باسابقه که حدود ۲۸ یا ۲۹ سال سابقه‌ی کاری داشتند را عزل کرده و جای آنها افرادی را گذاشت که سابقه‌ی زیادی در کارنامه‌ی خود نداشتند که این خود مصداق بارزی از رفیق‌بازی است.

دهدشتی، نصب خاوری را هم زیر سوال برد و گفت: خاوری قبل از دولت نهم مدیرعامل بانک سپه بود و از سال ۸۴ تا ۸۷ در خارج به فعالیت‌های فردی مشغول بود. این در حالی است که آقای حسینی در سال ۸۸ انتصاب خاوری را آگاهانه می‌خواند و تنها یک سال و نیم بعد طی اطلاعیه‌ای نام او جزو اسامی پذیرفته شدگان مشاهده می‌شود. وزیر اقتصاد به تنهایی خود را مسوول انتصاب خاوری می‌داند. حال سوال این است که آقای وزیر طی دو سال از دو تابعیت بودن خاوری مطلع نشدند و یا این‌که متوجه نشدند که خانواده‌ی او در ایران نیستند؟ بعد از انتصاب خاوری رسانه‌ها موضوع دو تابعیت بودن او را مطرح کردند. آیا روابط عمومی وزیر هم در این رابطه به او اطلاعی نداد؟ نکته‌ی آخر این است که آقای حسینی از سفر قریب‌الوقوع خاوری به انگلیس هم باخبر نشد؟ و سوالی که در این خصوص پیش می‌آید این است که چطور اجازه‌ی خروج از ایران برای او صادر شد؟

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19017

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر