2

قطعاً هر مسلمان و انسان آزاد اندیشی از اینگونه اعمال نگران است.

  • کد خبر : 19020
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴

نماینده صومعه سرا گفت:  آقای حسینی بابیان دومرحله رای بالای مجلس  به حسینی   افزود:   وزرای دیگر کارت زرد گرفته اند اما وزیر اقتصاد به علت تعامل خوب ، پاسخ به سؤالات و همراه بودن و پیگیری موارد مطرح شده از سوی نمایندگان ، تا امروز کارت زردی نگرفته و این نشان از توانمندی وی ، […]

نماینده صومعه سرا گفت:  آقای حسینی بابیان دومرحله رای بالای مجلس  به حسینی   افزود:   وزرای دیگر کارت زرد گرفته اند اما وزیر اقتصاد به علت تعامل خوب ، پاسخ به سؤالات و همراه بودن و پیگیری موارد مطرح شده از سوی نمایندگان ، تا امروز کارت زردی نگرفته و این نشان از توانمندی وی ، حسن خلق و ارتباط بسیار خوبی است که با نمایندگان داشته و دارد

کاظم دلخوش به عنوان نماینده ای که از وقت وزیر اقتصاد استفاده کرد افزود : از اینکه در کشور و نظام جمهوری اسلامی اینگونه مشکلات پیش می آید جای تأسف است.

نماینده صومعه سرا گفت: باید از طریق مراجع قضایی ، اطلاعاتی و ذیصلاح قانونی  با مفاسد اقتصادی برخورد قاطع شود.

وی با بیان اینکه  اینگونه اعمال خوشایند هیچ انسان مسلمانی نیست اضافه کرد : قطعاً هر مسلمان و انسان آزاد اندیشی که در جهت اهداف نظام و مملکت قدم بر می دارد از اینگونه اعمال نگران است.
دلخوش با بیان اینکه نگرانی و دغدغه همه شما و ملت شریف ، بجاست افزود:
اگر در کشور قوای مختلف و حاکمیت برنامه درست داشته باشند و اگر به توصیه های دینی درست عمل کنند قطعاً‌ مشکلات سیاسی ، اخلاقی ، اجتماعی ، اقتصادی و مالی در جامعه ما کم خواهد شد.
این نماینده مجلس افزود: متأسفانه بعضی مواقع برخی مشکلات اقتصادی را آغشته به مسائل سیاسی و مسائل سیاسی را آغشته به مسائل دیگر می کنیم.
دلخوش گفت: نکند خدای ناکرده آن کسی که فساد اقتصادی کرده است بخواهد از این گردنه خارج و در این فضای غبارآلود گم شود و انگشت اتهام به سمت خادمان ملت باشد و  شما قطعاً‌ به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی در جایگاه قانون گذاری همیشه در دفاع از حقوق مردم قدمهای مؤثر و مثبت برداشته اید.
وی مجلس هشتم را یکی از مجالس خوب که همیشه در جهت رهنمودهای رهبری از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده است توصیف کرد و افزود: درست است ما باید برخورد کنیم اما نکند خدای ناکرده در این فضای غبارآلود ما به جای اینکه به اصل ماجرا بپردازیم از اصل غافل شویم.
دلخوش گفت: نباید خدای ناکرده به نام حمایت از حقوق مردم و محرومان پشت تریبون بیاییم اما برخی صحنه گردان مسائل سیاسی شوند و خدای ناکرده انسانهای متدین و با تقوا را از مجلس و دولت و خادمان نظام حذف کنیم.
این نماینده مجلس افزود: هنر ما باید این باشد که تا می توانیم جاذبه داشته باشیم و دافعه در حد امکان لازم و ضروری است.
وی با اشاره به دفاع خود از آقای حسینی وزیر اقتصاد گفت: تا امروز در دوره های گذشته مجلس سعی کردم در استیضاح ها ورود نکنم و اکنون به مواردی می پردازم که امیدوارم توجه شود.
دلخوش در این قسمت به بیان اشعاری پرداخت و گفت: بنده دو شخصیت برای آقای حسینی قائلم و اگر دفاع می کنم به علت این است که سالهاست در امور تخصصی اقتصادی ، کمیسیون اقتصاد ،‌کمیسیونهای ویژه اصل ۴۴ و هدفمند کردن یارانه ها و اصلاح ساختار اقتصادی بویژه قانون گمرک حضور و تلاش وی را دیده ام.
دلخوش با اشاره به اینکه قطعاً در هر تشکیلاتی ضعفهایی وجود دارد و باید با ضعفها برخورد قاطع شود افزود: معتقدم مشکلاتی در دستگاه های اجرایی وجود دارد و رییس جمهور باید این نقاط ضعف را برطرف کند.
وی افزود: نقد و انتقاد خوب است و نباید به نقطه ای برسیم که خدای ناکرده حقی را ناحق و مشکلی ایجاد کنیم.

نماینده صومعه سرا گفت: اگر بخواهیم خارج از چارچوب های قرآنی قدم برداریم قطعاً‌ نه خدا و نه خلق خدا راضی نیستند .
کاظم دلخوش افزود: امروز باید برای مستحکم تر کردن پایه های نظام کمک و پیروان رهبری ، ولایت و نظام را بیشتر تقویت کنیم که همه شما در این زمینه ها تلاش کرده اید و خواهید کرد.
دلخوش به شخصیت حقوقی وزیر اقتصاد اشاره کرد و گفت: اسناد و مدارک موجود است و خود شما قانونگذارید ، به قول معروف یک جوالدوز به دیگران و یک سوزن به خودمان بزنیم ما در قانون گذاری و نظارت خود نقص هایی داریم و نباید این نقص ها را کتمان کنیم.
این نماینده مجلس با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه و مواد ۸۱ تا ۹۶ آن گفت: اختیاراتی که شما در قانون به وزیر اقتصاد دادید چقدر است؟ باید اختیاراتی به وزیر بدهیم که از وی مسئولیت بخواهیم .
وی افزود: شما در مواد مختلف قانون برنامه پنجم به ویژه مواد ۸۱ تا ۸۳ به بانک مرکزی در چارچوب بودجه سالانه اجازه دادید و این اجازه را به وزیر اقتصاد ندادید.
وی گفت: شما در صندوق توسعه ملی و نیز مجمع عمومی بانک ها مسئولیت را از وزیر اقتصاد گرفتید.
دلخوش افزود: در شورای پول و اعتبار بنده خود از سوی مجلس ناظرم و نقدهایی دارم و انتقادات را همیشه با صراحت در جلسه شورا مطرح کردم ؛مشروح مذاکرات را در شورا نگاه کنید ، اجحاف ها و یا خلاف هایی که در برخی موارد می دیدیم و احساس می کردیم  شاید شائبه خلاف داشته باشد پیگیری می کردیم.
وی گفت: وزیر اقتصاد در معوقات بانکی ، نظارتی و حضور در شورای عالی پول و اعتبار درکنار وزیر اطلاعات و وزرای دیگر خوش درخشید ، هم حرف اعضا را شنید و هم به عنوان عضو به خوبی دفاع کرد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه شما نقش وزیر اقتصاد را در صندوق ذخیره ارزی مشخص نکردید افزود: شما حتی در برخی مواد قانون برنامه به بانک ها مستقیم اختیار دادید. این چه اختیاراتی است که به بانک ها می دهید؟
دلخوش گفت: باید صبر کنیم ، مگر دستگاه قضایی نداریم؟
نماینده صومعه سرا گفت: دستگاه قضایی کشور کار خود را با اقتدار انجام می دهد و وزارت اطلاعات و کمیسیون اصل۹۰ نیز کار خود را انجام داده و می دهند.
کاظم دلخوش افزود: گزارش را مرور کنید و ببینید تقصیر وزیر اقتصاد در گزارش اصل۹۰ این است که ما با وی برخورد کنیم؟
دلخوش افزود: امروز وزیر اقتصاد را با این اقتدار که نقایصی نیز دارد و باید رفع شود برکنار کنید فردا می خواهید یک نفر احتمالاً‌ بیاید یا  سه چهار ماه سرپرستی بگذارید آیا مشکلات حل می شود؟
وی گفت: شما ۱۱ هزار نامه مراجعات مردم را به وزیر اقتصاد دادید و وی دستور داده است ؛ اصلاً جایگاه ما در نظارت ، قانون گذاری و اجرا مشخص نیست.
دلخوش با اشاره به اینکه شما۸۰ درصد کارتان در شهرستان ها کار مردم است گفت: آقایی می آید به دنبال امضا جمع کردن که ما می شناسیم و بنده آدمی را می شناسم که در اوایل شروع جنگ تحمیلی  روزنامه مناقفقین توزیع می کرد و اکنون برای اینکه ما از وزیر اقتصاد و عملکردش دفاع نکنیم نامه توزیع می کند که این نامه را شما مثلاً به فلان شرکت داده اید.
وی افزود: بنده هیچ جا و به هیچ کس یک حبه قند بدهکار نیستم این را با صراحت می گویم مردم استان بنده را خوب می شناسند اما نکند ما خود را به مسائلی آلوده کنیم که فردای قیامت نتوانیم پاسخ دهیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه شما در قوانین برنامه و قوانین دیگر کجا به وزیر اقتصاد اجازه داده اید؟ گفت: در خصوص تأسیس بانک ها و مؤسسات اعتباری آیا به وزیر اقتصاد اجازه داده اید؟
وی افزود: حتی اگر وزیر اقتصاد نیز درخواستی کند ، صلاحیت ها در این اسناد مشخص است و صلاحیت ها را وزارت اطلاعات و دستگاه های ذی ربط تعیین می کند.
دلخوش گفت: مگر شما دو مرحله به وزیر اقتصاد اعتماد نکردید؟ خود شما اعتماد کردید و بیشترین رأی را دادید و اکنون بگویید اشتباه کرده ایم یا چرا این کار را کرده ایم؟ معتقدم در روند کار باید توجه داشته باشیم .
وی افزود: : رهبری فرمودند در غبار حواستان باشد گم نشوید ،حواستان باشد آن که فاسد است باید با وی برخورد شود چرا به سمتی می رویم که راه را گم کنیم و به دنبال آن کسی که در اصل مقصر بوده است نباشیم؟
کاظم دلخوش به عنوان نماینده ای که از وقت وزیر اقتصاد برای سخنرانی استفاده کرد در ادامه درباره تأیید صلاحیت مدیران بانکها گفت: این تأیید صلاحیت دو معیار دارد که یکی معیار فنی است که  در قانون برنامه مشخص شده است.
نماینده صومعه سرا با اشاره به تبصره ۴ ماده ۹۶ قانون برنامه پنجم افزود: این را ما مشخص کردیم و آقای وزیر اقتصاد در جلسات ما حضور پیدا نکرد زیرا رئیس جمهور اجازه نداد وزرا بیایند و حرفهای خود را بزنند.
دلخوش معیار عمومی و گزینشی را دومین معیار در تأیید صلاحیت مدیران بانکها برشمرد و افزود: این معیار از طریق وزارت اطلاعات و حراست دستگاههای اجرایی انجام می شود و از این طریق کارها اعمال و برگه ها ارائه و تأیید شده است و این آقایان سر کار آمده اند و اگر تخلفی کرده اند باید با آنان به شدت برخورد شود اما در اینجا وزیر اقتصاد مقصر نیست.
این نماینده مجلس رعایت سلسله مراتب اداری را یکی از مسائل بسیار مهم خواند و افزود: انتظاری از وزیر اقتصاد جزء مد نظر قرار دادن دستورات مافوق نمی رود.
وی با بیان اینکه بسیاری از دستورات برای وزیر نیست گفت: وزیر از بالادستش دستور می گیرد ، از رئیس جمهور  و  مجامع مختلف دستور می گیرد و شما این را مشخص کردید که وزیر باید دستور بگیرد و دولت و رئیس جمهور سرخود دستور نمی دهند.
این نماینده مجلس گفت: ما مجلسی هستیم که سلوک و گفتارمان همان سلوک شهید مدرس است و بنده به رئیس مجلس ، هیأت رئیسه و به همکاران اعتقاد دارم و همه مرا می شناسید و تا امروز کلمه ای بی احترامی از من نشنیده اید.
دلخوش افزود: سعی کردم با احترام و ادب در کنار شما به مردم خدمت کنم و سلوک شهید مدرس برای ما الگوست و باید توجه کنیم که مجلس به سمتی نرود که سیاست ما عین دیانت ماست فراموش شود.
وی با اشاره به استیضاح وزیر اقتصاد گفت: امروز به استیضاح وزیری نشسته ایم که عده ای معتقد هستند برای پاسخگویی به افکار عمومی باید کاری انجام دهند.
دلخوش گفت: برخی فکر می کنند که اکنون دو سه ماه مانده به انتخابات و مردم انتظار دارند اما پاسخ مردم این نیست.
وی اضافه کرد: البته بانک مرکزی باید از مردم عذرخواهی کند و من از رئیس جمهور می خواهم از مردم عذرخواهی شود اما راه برخورد این نیست و ما باید راه برخورد درست را پیگیری کنیم.
این نماینده مجلس گفت: اینکه می  گویند در برخی کشورها اگر مشکلی پیش آید آن وزیر یا مسئول مربوطه کنار می رود درست است ، در کشورهایی که حزب دارند حزب قبل از اینکه عکس العملی نشان داده شود فرد بعدی خود را انتخاب می کند.
دلخوش افزود: شما اینجا چه می دانید مقصر کیست؟ آیا رئیس جمهور است؟ آیا معاون رئیس جمهور است؟ آیا وزیر اقتصاد است؟ آیا رئیس بانک مرکزی است؟ ، ‌مقصر کیست؟
وی گفت: باید دقت کنیم که خدای ناکرده انسانی را که خدوم است از خدماتی که می تواند انجام دهد محروم نکنیم.
وی با بیان اینکه آقای حسینی توانمندیهایی دارد افزود: وی فردی فروتن و ادبش برای ما به عنوان کمیسیون اقتصاد مثال زدنی است و هر موقع دوستان مطالبه ای از وی داشتند با سعه صدر به موضوع پرداخته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر