3

عضو فراکسیون ورزش: وزیر ورزش باید پاسخگوی بی‌اخلاقی‌ها در فوتبال باشد

  • کد خبر : 19081
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۷

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه امروز خود موضوع بی اخلاقی در ورزش به ویژه فوتبال را با حضور وزیر ورزش و جوانان مورد بررسی قرار خواهد داد، گفت: از وزیر ورزش و جوانان درخواست می‌شود تا اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام دهد سیدجلال یحیی‌زاده […]

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کمیسیون فرهنگی مجلس در جلسه امروز خود موضوع بی اخلاقی در ورزش به ویژه فوتبال را با حضور وزیر ورزش و جوانان مورد بررسی قرار خواهد داد، گفت: از وزیر ورزش و جوانان درخواست می‌شود تا اقدامات مناسبی را در این زمینه انجام دهد

سیدجلال یحیی‌زاده درباره بی‌اخلاقی صورت گرفته در مسابقه فوتبال داماش گیلان و پرسپولیس گفت:

آنچه اتفاق افتاد به هیچ وجه من الوجوهی قابل قبول نیست، زیرا کار بسیار زشتی بوده که تمام زشتی‌هایی که در ورزش و فوتبال اتفاق افتاده به نوعی از زشتی بیرون آورده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه این عمل وقیح، به ‌گونه‌ای است که تمام مردمی که ورزش را دنبال می‌کنند و یا به نوعی از این موضوع مطلع شده‌اند، به شدت ناراحت، خشمناک و غضبناک هستند.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس نیز از این موضوع جدا نیستند، البته متاسفانه کمیسیون فرهنگی هنوز جلسه‌ای تشکیل نداده است.

یحیی‌زاده با اشاره به این‌که دکتر حدادعادل – رییس کمیسیون فرهنگی مجلس – بیان داشته که این موضوع در صدر موضوعات جلسه امروز کمیسیون قرار می‌گیرد، اظهار کرد: البته به دلیل استیضاح وزیر اقتصاد این امکان وجود دارد که جلسه امروز کمیسیون فرهنگی تشکیل نشود، ولی در عین حال موضع اعضای کمیسیون نسبت به این موضوع بدون تشکیل جلسه، همان موضع قاطع در برابر این‌گونه مسائل است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: در واقع نمایندگان ملت نیز مانند سایر آحاد مردم تقاضا دارند که به صورت ریشه‌ای این هنجارشکنی‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا ریشه‌های این‌گونه کارهای زشت و تلخ در ورزش خشکانده شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در ارتباط با اتفاق رخ داده باید به شکلی قاطع تصمیم‌گیری شود، تا دوباره شاهد مسائلی از این دست در ورزش و فوتبال پیش روی چشم تماشاگران نباشیم.

یحیی‌زاده در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: در این فصل از لیگ اتفاقات تلخ دیگرهنجارشکنانه در بازی شاهین بوشهر و شهرداری رخ داد، می‌طلبد مناسب‌تر و قاطع‌تر برخورد شود.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان این‌که ورزش و به ویژه فوتبال باید از این مسائل کاملا دور و جدا باشد، خاطرنشان کرد:‌ ورزشکاران به ویژه فوتبالیست‌ها، در مقابل چشم جوانان قرار دارند که بسیاری از جوانان می‌خواهند از آنها الگو گیرند، لذا طبیعتا باید در رفتار، برخورد، عمل و اخلاق به گونه‌ای باشند که قابلیت و لیاقت الگو بودن را داشته باشند.

وی تصریح کرد: دو فردی که در این قصه تلخ مطرحند، هر دو از افرادی هستند که سوابق نسبتا زیادی در فوتبال به ویژه تیم ملی داشته‌اند و حتی در تیم پرسپولیس هر دو کاپیتانی را نیز تجربه‌ کرده‌اند.

یحیی‌زاده تاکید کرد: از فدراسیون، باشگاه و قوه قضاییه درخواست داریم که در این مورد هرکدام طبق وظایف و تکالیفی که دارند، برخورد قاطع، مناسب و سریع داشته باشند تا بیش از این افکار عمومی و مردم متعهد احساسات‌شان جریحه‌دار نگردد.

این عضو فراکسیون ورزش در خصوص پاسخگویی وزیر ورزش و جوانان در جلسه کمیسیون اظهار کرد: وزیر ورزش و جوانان امروز با اعضاء کمیسیون جلسه‌ای خواهد داشت- البته اگر جلسه تشکیل شود- اما تا کنون حدود ۷ سوال به صورت رسمی و مکتوب از وزیر مطرح شده که قرار نیست در جلسه امروز به تمام آن سوالات پرداخته شود.

وی تصریح کرد: در واقع تنها یکی از سوالات در دستور قرار می‌گیرد تا اکثر نگرانی‌هایی که مدت‌هاست، متدینین، مراجع تقلید و برخی از روحانیون نسبت به ناهنجاری‌ها در ورزش دارند و بارها به نمایندگان نیز اعلام کرده‌اند، در جلسه کمیسیون مطرح شود.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس خاطرنشان کرد: از وزیر خواسته می‌شود که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام دهد

منبع خبر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19081

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر