2

علت خروج نیروهای آمریکایی از کشور عراق

  • کد خبر : 19087
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۲

سعدالله زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه با حضور در هجدمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در خصوص خروج نیروی آمریکایی از عراق اظهار داشت: خروج نیروهای آمریکا از عراق معانی متعددی دارد؛ برای موشکافی این امر باید به توانمندی‌های آمریکا توجه کرد که آیا خروج آنها ناشی از ناتوانی این کشور است یا سیاست‌های دولتمردان آن. […]

سعدالله زارعی کارشناس مسائل خاورمیانه با حضور در هجدمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در خصوص خروج نیروی آمریکایی از عراق اظهار داشت: خروج نیروهای آمریکا از عراق معانی متعددی دارد؛ برای موشکافی این امر باید به توانمندی‌های آمریکا توجه کرد که آیا خروج آنها ناشی از ناتوانی این کشور است یا سیاست‌های دولتمردان آن.

وی ادامه داد: برای مشخص کردن این مسئله باید به اظهارات دولتمردان آمریکا و برنامه آنها توجه داشت، برنامه آمریکا این بوده که عراق را کانون و مرکز خود در منطقه خاورمیانه قرار دهد و بارها نیز بر اقامت نامعلوم در این کشور تاکید کرده بود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مواضع آمریکا مبنی بر اینکه اگر ۲۰ هزار نیرو را نتوانند حفظ کنند آن را به صورت نیروی آماده عملیات حفظ خواهند کرد، افزود: آمریکا نتوانست کاپیتولاسیون را به مردم عراق تحمیل کند؛ از این رو اوباما نامه‌ای به سفارت امریکا در بغداد نوشت و گفت که تا پایان سال جاری نیروهای خود را از عراق خارج خواهد کرد.

وی بر همین اساس بیان داشت: می‌توان نتیجه گرفت که خروج نیروهای آمریکایی از کشور عراق ناشی از اعمال سیاست‌های آنها بوده است و همین مسئله در افغانستان نیز وجود دارد.

زارعی تاکید کرد: اتفاقات عراق نشانه‌ای بر آغاز خروج نظامی آمریکا از سطح جهان اسلام است که می‌تواند تا ۲ سال آینده فضای جدیدی را در منطقه به وجود آورد.

وی در ادامه در خصوص اتفاقات سوریه و مواضع انقلاب اسلامی در قبال آن متذکر شد: در مورد سوریه دو نوع رویکرد رسانه‌ای و حقیقی وجود دارد آنچه رسانه‌ها مطرح می‌کنند بحران بزرگ سوریه و فقدان مشروعیت رژیم آن است در حالی که در واقعیت مخالفان به صحنه آمده برای تغییر رژیم اسد، از چند هزار نفر فراتر نمی‌روند در حالی که جمعیت این کشور بالغ بر ۲۰ میلیون نفر است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه نظام سیاسی سوریه برخلاف سایر رژیم‌ها از محبوبیت مردمی برخوردار است و بشاراسد به اعتراف خود غربی‌ها در بین مردم پایگاه رای دارد، عنوان کرد: این مسائل نشان می‌دهد برخی رسانه‌‌ها تحولات سوریه را بزرگ‌نمایی و دروغ‌پردازی می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان اخیر اسد مبنی بر اینکه “ما در ابتدای اعتراضات اشتباه کردیم” افزود: برخورد اولیه‌ای که نیروهای امنیتی سوریه با اعتراضات مردم در شهر “درعا” انجام دادند، مورد تایید بشاراسد نیز نبود اما آنچه که بعدها نیز اتفاق افتاد مواجه ارتش سوریه با نیروهای شبه نظامی مسلح بود؛ در تمام دنیا با چنین نیروهایی برخورد نظامی صورت می‌گیرد.

وی در خصوص آینده وضعیت سوریه نیز اظهار داشت: احتمال تکرار وقایعی مثل هفت ماه گذشته که با حضور کم تعداد معترضین همراه بود، وجود دارد اما تبدیل شدن این اعتراضات به بحران منتفی است/فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19087

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بنده همیشه باخروج امریکا ازعراق وافغانستان مخالف بودهوهستم چون اشغالگران درباتلاق فرو رفته اند جراباید ازخروج دشمن ازباتلاق استقبال کردوبرای انهاکه خوی تجاوز وچپاول دارندفرصت ایجاد نمود وفرصت تقویت وپیشرفت را از کشور خود صلب کرد نه این عاقلانه نیست بگذاریددرچاهی که کنده اند غرق شوند مردم مسلمان کشورهای اشغال شده هم خدایی دارندوانشاال…کمکشان خواهدکرد مطمئن باشید./.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر