3

بزودی جایگزین خودروی زانتیا وارد بازار می شود

  • کد خبر : 19116
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۹:۴۱

گروه خودروسازی سایپا دو خودرو جدید از خانواده محصولات سیتروئن را به عنوان خودرو جایگزین زانتیا انتخاب کرد. این خودروها به طور اختصاصی برای بازار ایران طراحی شده‌اند. زانتیا یکی از محصولات شرکت سیتروئن فرانسه بود که از حدود ۱۰ سال پیش تولید آن در ایران توسط گروه خودروسازی سایپا آغاز شد. دو شرکت سایپا […]

گروه خودروسازی سایپا دو خودرو جدید از خانواده محصولات سیتروئن را به عنوان خودرو جایگزین زانتیا انتخاب کرد. این خودروها به طور اختصاصی برای بازار ایران طراحی شده‌اند.

زانتیا یکی از محصولات شرکت سیتروئن فرانسه بود که از حدود ۱۰ سال پیش تولید آن در ایران توسط گروه خودروسازی سایپا آغاز شد.

دو شرکت سایپا و سیتروئن در سال ۱۳۷۹ قرارداد ۱۰ ساله تولید زانتیا در ایران را منعقد کردند. از پاییز سال گذشته نیز با اتمام زمان این قرارداد، تولید این خودرو در سایپا متوقف شد.

ظاهرا عدم تولید زانتیا در فرانسه و مشکلات تامین قطعات یدکی این خودرو، گروه خودروسازی سایپا را به این نتیجه رساند که خط تولید آن در ایران را جمع‌آوری کند.

در ۱۰ سال گذشته در مجموع حدود ۱۰۰ هزار دستگاه زانتیا در ایران تولید شد. موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی بوده و مجهز به سیستم ترمز ضدقفل است. قیمت این خودرو در زمان توقف تولید به حدود ۳۰ میلیون تومان رسیده و تقریبا برابر با دیگر محصولات تولیدی در کلاس مشابه مانند سواری مزداست.

پس از توقف تولید زانتیا، گروه خودروسازی سایپا تولید جایگزین مناسبی برای این خودرو را در دستور کار قرار داد که طبق اطلاعات به دست آمده این خودرو جایگزین انتخاب شده و در مرحله طراحی قرار دارد.

خودرو جایگزین زانتیا دو محصول جدید از خانواده محصولات سیتروئن خواهد بود. این دو خودرو محصول مشترک سایپا و سیتروئن بوده و به طور اختصاصی برای گروه خودروسازی سایپا طراحی شده است به همین دلیل این خودروها تنها در بازار ایران عرضه شده و وارد اروپا نخواهد شد.

طراحی این دو محصول جدید به تازگی به پایان رسیده و در آینده در سطح قیمتی محصولات سیتروئن وارد بازار ایران خواهد شد/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19116

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر