3

۲۲ میلیاردتومان اعتبار فرهنگی به کردستان اختصاص یافت

  • کد خبر : 21879
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استانداری کردستان از اختصاص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار به شاخص‌های فرهنگی کردستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، ارسلان ازهاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان، اظهارکرد: از این میزان اعتبار اختصاص یافته،۸۰ درصد آن برابر ۱۸میلیارد تومان در حوزه هزینه‌ای و ۲۰ درصد آن، معادل ۴ میلیارد تومان مربوط به بخش عمرانی است.

وی افزود: با توجه به اختیاراتی که به استان داده شده تنها۱۰ درصد این سهم می‌تواند جابجا شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استانداری کردستان ادامه داد: به استناد بند ۳۸ تغییرات متفرقه قانون بودجه امسال، مجلس اعتبارات فرهنگی را به صورت الزام در بخش‌های مختلف توزیع کرده است.

این مقام مسئول توزیع اعتبارات شاخص‌های فرهنگی را در ۱۳ بخش عنوان کرد و گفت: در حوزه علمیه ۲۰ درصد، دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه قم و هزینه‌های اعزام مبلغین ۲۰ درصد، مساجد و حسینیه‌های روستایی و شهری نیز ۱۰ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اعتبارات فرهنگی تعیین تکلیف شده شامل مصلاها ۵ درصد، کانون‌های فرهنگی هنری بسیج ۱۰ درصد، ورزش مدارس ۵ درصد، امور ورزش ۱۰ درصد، ادارات ارشاد اسلامی کل استان و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ۱۸ درصد و کتابخانه‌های عمومی نیز ۲ درصد است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه استانداری کردستان افزود: مبادله موافقت‌نامه اعتبارات در بخش‌های حوزه علمیه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مرکز آموزشی پژوهشی حضرت امام(ره) به صورت متمرکز و در خارج استان تدوین می‌شود.

ازهاری در پایان با اشاره به این که ۲۵ درصد کل اعتبارات فرهنگی استان، معادل ۵ میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان مربوط به بخش‌های مذکور است، خاطرنشان کرد: از این مقدار ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به صورت هزینه‌ای و مابقی اعتبارات عمرانی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21879

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر