2

قیام ملت‌های مسلمان در منطقه، ‌نشات گرفته از تفکر اباعبدالله(ع) است

  • کد خبر : 21902
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قیام‌های ملت‌های مسلمان در منطقه‌، نشات گرفته از تفکر اباعبدالله (ع) است،‌ یادآور شد: هرچه برداشت ملت‌ها از سخنان و اندیشه‌های امام حسین (ع) بیشتر شود،‌ همبستگی آنها در مقابل ظلم و جور بیشتر می‌شود‌، چرا که سخنان ایشان در زمان شهادت هم امر به معروف و هم نهی از منکر بود.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی لاریجانی صبح امروز (یک‌شنبه) در مراسم عزاداری کارکنان مجلس و سپاه حفاظت مجلس شورای اسلامی به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع) در جوار مزار شهدای گمنام، گفت: این روزها ملت ایران با عزاداری و سوگواری‌های خود قلوب‌شان را به سوی آرمان‌های امام حسین(ع) نزدیک می‌کنند.

وی افزود: ملت ایران جزو معدود ملت‌هایی است که از این نوع حماسه‌های آرام کننده روح و نرم‌ کننده قلب انسان برخوردار است و این امر از نکات با عظمت مکتب تشیع به شمار می‌آید که حماسه‌هایی برتر در تاریخ بشر را درون خود دارد.

نماینده مردم قم افزود: در بین فرقه‌های اسلامی و غیراسلامی این گونه مراسم‌هایی که موجب همبستگی همه ملت و نزدیک شدن قلب‌ها در جهت رسیدن به یک آرمان بزرگ می‌شود،‌ کمتر به چشم می‌خورد و این به دلیل وجود ائمه معصومین(ع) در مکتب تشیع است که حرف‌ها،‌ گفتار و کردارشان عین صحت و درستی بود.

رییس مجلس با اشاره به این‌که مضامین عرفانی و توحیدی در دعای امام حسین(ع) بسیار عالی و رفیع است،‌ تصریح کرد: در مفاهیم سخنانی که از امام حسین(ع) نقل می‌شود بهترین مضامین توحیدی و حرکت آفرین به ویژه علیه ظلم حاکمان جور نهفته است‌، بنابراین قیام امام حسین (ع) یک انقلاب کامل بود، چرا که توحید ناب،‌ حماسه‌، حرکت و جوشش را با هم داشت.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در آخرین لحظات نزدیک به شهادت به فرزند خویش امام سجاد(ع) فرمودند؛ «بپرهیزند از زمانی که ظلمی به مردم و ملت بشود و شما حرف یا سخنی به زبان نرانید و دفاعی نکنید» این حرف بسیار بزرگی برای همه ملت‌ها است که مسئولیت بزرگ و مشترک آنها در مقابل ظلم و بی‌عدالتی را نشان می‌دهد.

وی افزود:‌ ملت‌ها یک مسئولیت مشترک برای ایجاد عدالت و مبارزه با ظلم دارند‌، بسیاری از گرفتاری‌هایی که برخی افراد صالح به آن مبتلا هستند به آن علت است که آنها در مقابل ظلم و باطل سکوت کرده‌اند.

لاریجانی قیام امام حسین (ع) را تجلی فکری نو و حیات بخش خواند و تاکید کرد:‌ صیانت و حفاظت از شعائر اسلامی موجب همبستگی قلوب ملت می‌شود و این از برکات معارف بلند اهل بیت(ع) است؛ بنابراین در عین شورآفرینی باید حقایق حماسه حسینی فهم و درک شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21902

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر