2

دولت ایتالیا مجموعه ای از تدابیر ریاضتی جدید اتخاذ کرده است

  • کد خبر : 21967
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۹:۴۶

دولت ایتالیا به منظور جلوگیری از ورشکستگی این کشور که تهدید بزرگی برای منطقه یورو محسوب می شود، مجموعه ای از تدابیر ریاضتی جدید را اتخاذ کرده است.

اتخاذ تدابیر ریاضتی جدید در ایتالیا

ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا
دولت ایتالیا به منظور جلوگیری از ورشکستگی این کشور که تهدید بزرگی برای منطقه یورو محسوب می شود، مجموعه ای از تدابیر ریاضتی جدید را اتخاذ کرده است.

خبرگزاری فرانسه روز یک شنبه (۴ دسامبر، ۱۳ آذر) به نقل از ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد: ” این امر ، (به منزله) حکمی برای نجات ایتالیا است.”

مونتی افزود: “ما با گزینه ای بین (انتخاب) شرایط فعلی، فداکاری های موردنیاز و یا مواجه شدن با دولتی ورشکسته و آسیب رسیدن به یورو به خاطر رسوایی ایتالیا روبرو هستیم.”

بر اساس این گزارش، این بسته سه ساله ریاضتی و رشد شامل کاهش بودجه، اصلاحات در حقوق بازنشستگی و افزایش مالیات­ها به ارزش ۳۰ میلیارد یورو (حدود ۵۱.۷ میلیارد دلار) است.

بر اساس این بسته ریاضتی، از سال آینده سن بازنشستگی برای زنان از ۶۰ سال به ۶۲ سال افزایش می یابد و مردان نیز برای دریافت حقوق کامل بازنشستگی باید به جای ۴۰ سال، ۴۲ سال کار کنند.

مالیات ارزش افزوده نیز در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲، به ۲۳ درصد افزایش می یابد.

رم برای جلب حمایت مجدد سرمایه گذاران مجبور به اجرای اصلاحات اقتصادی و کاهش بودجه شده است. سرمایه گذاران از نسبت بالای بدهی ایتالیا که پس از یونان در جایگاه دوم منطقه یورو قرار دارد، نگران هستند.

به گفته تحلیل‎ گران، قصور ایتالیا در پرداخت بدهی هایش برای کل منطقه یورو فاجعه بار خواهد بود.

در همین حال، ویتوریو گریلی معاون وزیر اقتصاد ایتالیا روز یک شنبه (۴ دسامبر، ۱۳ آذر) از کاهش ۰.۴ تا ۰.۵ درصدی تولید ناخالص ملی این کشور در سال ۲۰۱۲ و حرکت به سوی رکود خبر داد.

ایتالیا همزمان با هراس از تاثیر بدهی عظیم و روند اصلاحات کند این کشور در بازارها، پیش نویس دو بسته ریاضتی را طی سال جاری میلادی تهیه کرد.

بدهی ایتالیا که در مجموع حدود ۱.۹ تریلیون یورو است، ۱۲۰ درصد تولید ناخالص ملی این کشور را تشکیل می دهد. ایتالیا در آگوست ۲۰۱۱ برای متعادل کردن بودجه این کشور تا سال ۲۰۱۳، یک بسته ریاضتی ۶۰ میلیارد یورویی تصویب کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21967

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر