4

قتل‌عام مردم افغانستان، آمریکایی‌ها را روز ‌به روز منفورتر می‌کند.

  • کد خبر : 22057
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶

شورای امنیت سازمان ملل و مجامع حقوق‌بشری باید از آمریکا درباره حوادث تروریستی روز عاشورا سؤال کنند

زهره الهیان نماینده مردم تهران و رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات تروریستی روز گذشته در شهرهای مختلف افغانستان که منجر به شهادت ده‌ها تن از عزاداران امام حسبن(ع) شد، اظهار داشت: کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی اقدامات ضدانسانی افغانستان را محکوم و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد در قبال چنین حوادثی سکوت نکنند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها که به افغانستان لشکرکشی ‌کرده‌اند مسئول این حوادث هستند، گفت: شورای امنیت سازمان ملل و مجامع حقوق‌بشری باید از آمریکا درباره حوادث تروریستی روز عاشورا سؤال کنند و اشغالگران نیز باید در این زمینه پاسخگو باشند؛ هشت سال است خاک افغانستان توسط نیروهای نظامی آمریکا اشغال شده است و اسناد حکایت از دیدارهای رسمی مقامات آمریکایی با گروه‌هایی تروریستی دارد.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس به اجلاس بن که با موضوع افغانستان در آلمان برگزار شد، از اینکه اقدامات تروریستی افغانستان در این اجلاس مورد بررسی قرار نگرفت، ابراز تاسف کرد.

وی بررسی حوادث تروریستی روز عاشورایی افغانستان را وظیفه شورای حقوق بشر سازمان ملل دانست و گفت: که قتل‌عام مردم افغانستان، آمریکایی‌ها را روز ‌به روز منفورتر می‌کند.

افق – فارس الهیان با اشاره به توطئه‌ آمریکایی‌ها برای اختلاف‌افکنی مذهبی بین شیعه و سنی در افغانستان تصریح کرد: امروز شیعه و سنی، آمریکا و هم‌پیمانانش را دشمن مشترک خود می‌دانند و با خویشتن‌داری در زمینی که دشمنان اسلام طراحی کرده‌اند بازی نخواهند کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22057

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر