2

تصاویری از مرقدمطهردخترامام حسین(ع)

  • کد خبر : 22163
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۱

در توقف کاروان اسرای کربلا از این شهر حضرت سیده خوله دختر امام حسین (ع) در اثر جراحات سفر به شهادت رسیده و در همین شهر به خاک سپرده شده اند

شهر بعلبک ، شهری تاریخی و شیعه نشین است که معبد چندهزارساله ژوپیتر و مجموعه باستانی این منطقه (درست در کنار مرقد سیده خوله ) نشانگر قدمت تاریخی آن می باشد. در ویکی پدیا آمده است: کاروان اسرای کربلا از این شهر تاریخی عبور کرده اند و ماجرای راهب مسیحی ظاهرا در این شهر اتفاق افتاده است. هم اکنون مسجدی بنام مسجد راس الحسین علیه السلام در بعلبک وجود دارد که مربوط به همین واقعه می باشد.

در توقف کاروان اسرای کربلا از این شهر حضرت سیده خوله دختر امام حسین (ع) در اثر جراحات سفر به شهادت رسیده و در همین شهر به خاک سپرده شده اند و اکنون مزار ایشان همچون چراغی فروزان به محل زیارت و برگزاری مراسم های شیعیان لبنان و خصوصا بعلبک تبدیل شده است.

شاید این آرامگاه ارجمند تنها امامزاده موجود در لبنان باشد و همین مسئله نشان می دهد که کاروان اسرای کربلا در هر توقف و با اهدای هر شهید – چنانکه طبق نقل های تاریخی کودکان زیادی از این کاروان در طی مسیر به شهادت رسیده اند – چه تأثیر شگرفی در انتقال پیام عاشورا و تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) داشته اند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22163

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر