5

خواسته‌های اتحادیه عرب از سوریه

  • کد خبر : 22230
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۴

ما از دولت این کشور خواستەایم کە حملە بە غیر نظامیان و کشتار مردم پرهیز کند

“نبیل العربی” دبیرکل اتحادیە عرب بار دیگر بر مخالفت خود با دخالت نظامی و یا غیر نظامی کشورهای خارجی در امور داخلی سوریە تاکید کرد و گفت: ما بە صراحت اعلام کردەایم کە مخالف دخالت نظامی یا حتی غیر نظامی کشورهای خارجی در امور داخلی سوریە هستیم.

خواسته‌های اتحادیه عرب از سوریه

وی افزود: اما این مسئلە بە معنای بی تفاوتی ما نسبت بە اوضاع سوریە نیست ، ما از دولت این کشور خواستەایم کە حملە بە غیر نظامیان و کشتار مردم پرهیز کند ، حکومت نظامی کە در برخی شهرهای این کشور وضع کردە را لغو کند و بە درخواست مخالفان گوش کند و همچنین بە طرح صلح اتحادیە عرب احترام بگذارد و آن را اجرا کند.

اتحادیه عرب پیش از این با تعلیق کردن عضویت سوریه در این سازمان از دمشق خواسته بود تا با پروتکل این اتحادیه برای اعزام ناظران به سوریه که تعداد آنان ۵۰۰ نفر پیشنهاد شده بود، موافقت کند اما سوریه خواستار اصلاحاتی در این پروتکل شده بود. با اعمال اصلاحات در این پروتکل دمشق اخیرا به این خواسته سرانجام پاسخ مثبت داد.

فارس -العربی کە صبح دیروز وارد بغداد شدە و در حاشیە دیدار خود با “نوری المالکی” نخست وزیر عراق با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت‌وگو می کرد ، تصریح کرد: توقف فوری خشونت‌ها و خروج کامل تانک ها از شهرهای سوریە از اولویت های اتحادیە عرب است ، حکومت اسد تا این اقدامات را انجام ندهد ، تحریم ها علیە وی ادامە خواهد داشت.

توجیه نبیل العربی از سکوت اتحادیه عرب در قبال کشتار مردم بحرین

دبیر کل اتحادیە عرب در پاسخ بە این سوال کە چرا مواضع این اتحادیە در قبال همە کشورهای عربی یکسان نیست و آنها در مقابل کشتار مردم بحرین هیچ واکنشی نشان ندادەاند، گفت: اوضاع سوریە و بحرین بسیار متفاوت است ، من تعجب می کنم کە شما آنها را با هم مقایسە می کنید ، آیا در بحرین ۵ هزار غیر نظامی کشتە شدەاند؟ آیا خشونت ها تا این اندازە است؟ اما بە هر حال اتحادیە عرب خشونت دولت ها در مقابل غیر نظامیان را در هر جا کە باشد محکوم می کند.

اتحادیه عرب همسو با غرب و برای تحت فشار قرار دادن سران سوریه شماری از مسئولان بلندپایه این کشور را جز رئیس جمهوری و وزیر خارجه سوریه از سفر به کشورهای عربی منع کرد.

سوریه از ماه مارس گذشته شاهد فعالیت گروهک‌های تروریستی است که کشورهای عربی و غربی چشمان خود را بر روی آنان بسته‌اند و به گفته فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای امنیتی و پلیس سوریه را کشته‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر