4

بهبود روابط ایران و مصر در آینده نزدیک

  • کد خبر : 22234
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۱

مصر پس از انقلاب در روابط خارجی خود با کشورهای دیگر تجدید نظر خواهد کرد و روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را در آینده نزدیک بهبود خواهد بخشید.

“عصام العریان” تاکید کرد که مصر پس از انقلاب در روابط خارجی خود با کشورهای دیگر تجدید نظر خواهد کرد و روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را در آینده نزدیک بهبود خواهد بخشید.

عریان با بیان این‌که ایران کشوری اسلامی است و دشمن مصر نیست، گفت: جمهوری عربی مصر به عنوان یک قدرت مهم و بزرگ به منطقه باز گشته و تحت نفوذ آمریکا یا غرب نخواهد بود.

نایب رئیس حزب آزادی و عدالت مصر پیروزی این حزب در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را موفقیت بزرگی برای جریان‌های اسلامی فعال در جامعه مصر دانست.

این رهبر اخوان المسلمون با تاکید مجدد بر این‌که جماعت هیچ‌گاه درصدد تحمیل ارزش‌های اسلامی بر مردم مصر نیست، گفت: به هیچ وجه به اقلیت مسیحی قبطی که به آنها در حزب منضم شده‌اند، توهین نمی‌شود.

پایگاه خبری افق – فارس عریان افزود: اخوان المسلمون حزب میانه‌روی است و ما دوست داریم که اصول و مبادی شریعت را به شکلی عادلانه به اجرا بگذاریم، به‌گونه‌ای که به حقوق بشر و آزادی‌های شخصی احترام بگذارد، همان گونه که به انتخاب آیین و مذهب و شیوه زندگی افراد هم احترام می‌‌گذاریم.

وی گفت: مصر نیازمند دولت وحدت ملی برای حل تمام مشکلات و موانع سیاسی و اقتصادی خود است و به همین دلیل حزب آزادی و عدالت باید در اندیشه اتئلاف با دیگر احزاب مصر برای تشکیل دولت باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر