3

سکوت آمریکا در موفقیت ایران درشکار هواپیمای بدون سرنشین

  • کد خبر : 22305
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹

مقامات رسمی آمریکا درمورد موفقیت ایران درشکار یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی سکوت پیشه کرده اند.

صدای آمریکا درتازه ترین بخش خبری خود اعلام کرد: مقامات رسمی آمریکا درمورد موفقیت ایران درشکار یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی سکوت پیشه کرده اند.

به گزارش گروه اخبار ایران در رسانه های جهان، رایو آمریکا روزشنبه افزود: دو سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) که به شکل بی سابقه ای همزمان دریک کنفرانس خبری شرکت کرده بودند، در برابر پرسش های متعدد خبرنگاران و نمایندگان رسانه های خبری درباره هواپیمای’ارکیو ۱۷۰′ سکوت کرده و از تایید و یا تکذیب آن امتناع ورزیدند.

این رسانه به نقل ازاین مقام های آمریکایی(بدون اشاره به اسامی آنان) افزود:براساس تصاویر پخش شده ازتلویزیون ایران هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که مجبوربه فرود درخاک ایران شده، وضعیت مناسبی داشت.

این هواپیما معمولا در ارتفاع ۱۵هزار متری از سطح زمین پرواز می کند.

رادیو آمریکاهمچنین به نقل ازیک مقام آمریکایی دیگرکه با تردید دراین ارتباط سخن می گفت، افزود: اگراین هواپیما پایین تراز۲۰هزارپا (شش هزارمتر)پرواز می کرد، ایران می توانست یک تهدید باشد اما اگر ارتفاع بیش ازآن باشد فکر نمی کنم ایرانی ها از نظر توان تسلیحاتی و یا کشش رادار بتوانند با هواپیمایی به این کوچکی مقابله کنند.

‘این اظهارات تردید آمیزمقام آمریکایی درحالی است که برخی فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح چگونگی به دام انداختن وشکار این هواپیمایی بدون سرنشین آمریکایی حتی هنگام پخش تصاویر این هواپیما در تلویزیون ایران بخش هایی از مسایل فنی آن را نیز بازگو کردند.’

مقام آمریکایی درمورد اعلام مقامات تهران که این پرنده را از پایگاه افغانستان به پرواز در آمده و به کمین گاه الکترونیکی نیروهای مسلح ایران کشانده و با حداقل خسارت فرود آورده اند،گفت: مسلما افراد بسیارهوشمندی در ایران وجود دارند که با اینترنت کار می کنند، سپاه هم گروهی به نام ارتش سایبری دارد، اما دستوراتی که ازطریق علائم الکترونیکی و به وسیله ماهواره به این پرنده ها ارسال می شود کاملا محرمانه است و به نظر غیرممکن است که ایرانی ها توانسته باشند این علائم را رمزگشایی و هک کنند.

رادیو آمریکا اضافه کرد: این رویداد به نوعی یادآور سقوط هواپیمای جاسوسی ‘U2’ آمریکا درخاک اتحاد شوروی سابق در ۵۰ سال پیش است.

به گفته این رسانه، درحالی که مقامات ایرانی در اختیار گرفتن این هواپیما را نشانه ای از برتری نیروهای نظامی جمهوری اسلامی بر آمریکا دانسته و در روزهای اخیر نیز بر میزان تبلیغات این موفقیت خود افزوده اند، مقامات آمریکایی تاکنون این موضوع را تایید یا تکذیب نکرده اند و کاملا سکوت کرده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22305

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر