1

مصرف آبلیمو سبب افزایش آهن بدن می شود

  • کد خبر : 22375
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵

مصرف گوشت قرمز و تخم مرغ در دوران بلوغ، تضمین کننده سلامت مادران آینده است

یک متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف آبلیمو در کنار مصرف گوشت قرمز و تخم مرغ، سبب افزایش آهن بدن می شود به دختران توصیه کرد روزانه این ماده غذایی را برای جلوگیری از کمبود آهن مصرف کنند.

مرتضی صفوی روز شنبه افزود: مصرف گوشت قرمز و تخم مرغ در دوران بلوغ، تضمین کننده سلامت مادران آینده است چرا که دختران در سن بلوغ برای جبران فقر آهن نیازمند تغذیه ای مناسب هستند.

وی اضافه کرد: مطالعات انجام شده، نشان داده است که بسیاری از مشکلات دوران بارداری و تولد نوزادان نارس، ارتباط مستقیم با وضع تغذیه مادر در زمان قبل از بارداری و سنین قبل از ازدواج دارد.

صفوی گفت: دخترانی که زندگی خود را با تغذیه ناکافی در دوران کودکی همراه با بیماری شروع کرده و به دوره نوجوانی پا می گذارند، از یک طرف به علت کمبودهای تغذیه ای با کاهش قدرت یادگیری، افت تحصیلی، افزایش ابتلا به بیماری ها و کاهش توانمندی ذهنی و جسمی مواجه هستند و از سوی دیگر، پس از ازدواج نمی توانند دوران بارداری شیردهی خوبی داشته باشند.

وی اضافه کرد: در دوران بارداری و شیردهی، ذخایر بدنی مادر مصرف می شود و سوء تغذیه او تشدید یافته و علاوه بر مادر، سوء تغذیه گریبانگیر فرزندش نیز می شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه دختران نوجوان باید از مواد غذایی که منجر به کاهش آهن در بدن آنها می شود، پرهیز کنند، گفت: دختران نوجوان باید در دوران بلوغ، تناسب لازم بین قد و وزن خود را حفظ کنند.

افق – ایرناوی گفت: بهترین سن رشد قدی دختران ۱۱ سالگی و پسران ۱۳ سالگی است و بالاترین زمان لازم برای افزایش قد در دختران ۱۷ و نیم سالگی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر