1

مهمترین عامل در بروز آلزایمر، سن است

  • کد خبر : 22462
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۴

اگر فردی در سنین جوانی مبتلا به بیماری ام.اس شده باشد، مستعد ابتلا به آلزایمر در دوران سالمندی نیز است

رییس انجمن مغز و اعصاب ایران، ارتباط بروز آلزایمر با بیماری ام.اس، افسردگی و سایر بیماری‌های روانی و همچنین تاثیر مصرف انواع دارو در بروز این بیماری را شایعه خواند و گفت: مهمترین عامل در بروز آلزایمر، سن است.

دکتر حسین پاکدامن در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا، ‌درباره علائم بارز بیماری آلزایمر توضیح داد: علائم بارز آلزایمر در دو مرحله قابل مشاهده است. در مرحله نخست بیمار دچار مشکلات مغزی می‌شود. این مرحله با اختلالات حافظه آغاز و به تدریج پیشرفت می‌کند تا جایی که قدرت شناسایی فرد نسبت به زمان، مکان و محیط اطرافش از بین می‌رود. مرحله‌ی دوم مربوط به بروز ناراحتی‌های روحی است. بیمار دچار اختلالات شخصیتی و رفتاری از جمله بیقراری شده و اختلالات شدید روحی را تجربه می‌کند.

وی با بیان این مطلب که ۲ تا ۳ درصد سالمندان بالای ۶۰ سال در کشور به آلزایمر مبتلا می‌شوند، اظهار کرد: البته این بیماری سیر صعودی دارد به گونه‌ای که از سن ۸۵ سالگی به بالا، یک سوم یا ۳۰ درصد افراد به آلزایمر مبتلا می‌شوند.

رییس انجمن مغزواعصاب ایران، عامل ژنتیک را در بروز این بیماری موثر دانست و عنوان کرد: با این حال مهم‌ترین عامل در بروز آلزایمر، سن است.

پاکدامن در پاسخ به این پرسش که اگر فردی در سنین جوانی مبتلا به بیماری ام.اس شده باشد، مستعد ابتلا به آلزایمر در دوران سالمندی نیز است، گفت: ابتلا به آلزایمر هیچ گونه ارتباطی با بیماری ام. اس ندارد. همچنین ابتلا به این بیماری هیچ گونه ارتباطی با افسردگی و سایر ناراحتی های روانی ندارد.

رییس انجمن مغز و اعصاب ایران، تاثیر انواع داروهای مصرفی را در بروز بیماری آلزایمر در دوران سالمندی را تائید نکرد و گفت: تنها مورد موثری که فرد را مستعد ابتلا به این بیماری می‌کند، سندرم داون است. مابقی مواردی که در این باره عنوان می‌شود، شایعه است.

پاکدامن درباره راهکارهای پیشگیرانه این بیماری اظهار کرد: اقدام ویژه‌ای به منظور پیشگیری از آلزایمر وجود ندارد. اما پس از ابتلا ، مصرف دارو می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی بیمار و کاهش علائم، موثر واقع شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22462

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر